måndag 26 september 2011

Tanker efter boksamtalet om Mister Pip

Jag tycker ofta att boksamtalen är mycket givande. Jag har svårt att själv bilda mig en uppfattning, och formulera och uttrycka mig. Det är som att det finns där, men kommer inte fram. Så jag tycker att boksamtalet först och främst förde fram mina tankar och åsikter som jag själv inte kunnat formulera osv. Och så har det fått mig att se boken från lite olika vinklar, och det tycker jag är kul.
    Egentligen har inte mina tankar kring boken ändrats så mycket efter samtalet. Jag tyckte att boksamtalet förde fram mina egna tankar, bara det att jag inte kunde sätta ord på det. Så summa summarum (hehe). Mina tankar och åsikter förändrades inte drastiskt, men jag fick en bättre helhetsbild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar