söndag 28 augusti 2011

TED-talk

Jag har alltid haft problem med att lyssna. Det är ingenting jag kan påverka, utan av någon anledning svävar mina tankar bort någon annanstans. Samma sak gäller när jag läser. När det handlar om saker som inte intresserar mig blir det värre. Jag hör, men jag lyssnar inte. Det är en av mina dåliga sidor. Så därför försökte jag ta till mig av det han i filmklippet sa, för jag skulle verkligen behöva lära mig att lyssna.
    Jag hade hoppats på att filmen skulle intressera och inspirera mig mer än vad den gjorde. Just p.g.a det faktum att jag har svårt att lyssna och skulle vilja få några bra tips om att lyssna bättre. För det första kommer jag inte ihåg allt han sa (för att jag inte lyssnade...) och för det andra tycker jag att hans tips (som jag kommer ihåg) inte verkade så välfungerande. De fungerar säkert på andra och tanken var ju bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar